Moc Odczuwalna Zmysłami: Karbonowy Układ Dolotowy Eventuri dla BMW M5 G90/G99 (S68) – Odkryj Pełen Potencjał z Kitsune Performance!

Grzegorz Wadecki
Artykuł opublikowany: 20 maj 2025
Moc Odczuwalna Zmysłami: Karbonowy Układ Dolotowy Eventuri dla BMW M5 G90/G99 (S68) – Odkryj Pełen Potencjał z Kitsune Performance!

1. Wstęp: Nowa Era Mocy – BMW M5 G90/G99 i Potęga Silnika S68

Najnowsze wcielenia legendy motoryzacji, BMW M5 w generacjach G90 (Sedan) i G99 (Touring), ponownie definiują granice możliwości w segmencie wysokowydajnych limuzyn i kombi. Te arcydzieła inżynierii BMW M GmbH stanowią kulminację dekad doświadczeń w tworzeniu samochodów, które łączą luksus z zapierającymi dech w piersiach osiągami. Sercem tych bestii jest nowy silnik S68 – 4.4-litrowa, podwójnie turbodoładowana jednostka V8, która w najnowszej odsłonie została wzbogacona o zaawansowany system hybrydowy typu plug-in. Ten mariaż tradycyjnej mocy spalinowej z nowoczesną technologią elektryczną generuje, w zależności od źródeł i specyfikacji rynkowej, imponującą moc systemową rzędu 717-727 KM oraz potężny moment obrotowy sięgający 1000 Nm (około 738 lb-ft). Takie parametry już na starcie stawiają nowe M5 w absolutnej czołówce.  

Jednakże, w świecie prawdziwych entuzjastów motoryzacji, pytanie "czy można lepiej?" pojawia się niemal natychmiast. Czy tak zaawansowana i potężna maszyna, jaką jest nowe BMW M5, może stać się jeszcze doskonalsza? Czy można z niej wycisnąć jeszcze więcej surowych emocji, jeszcze bardziej bezpośrednich reakcji i jeszcze bardziej uzależniającego dźwięku? Odpowiedź brzmi: tak. I tutaj na scenę wkracza Eventuri – marka, która z pasją i inżynieryjną precyzją podejmuje wyzwanie podniesienia poprzeczki nawet dla tak doskonałych konstrukcji.

Warto zauważyć, że nowe M5 G90/G99, będąc hybrydami plug-in , opierają swoją dynamikę na współdziałaniu silnika spalinowego S68 i jednostki elektrycznej. Układ dolotowy Eventuri, dedykowany właśnie silnikowi S68 , poprzez jego optymalizację, może pozytywnie wpłynąć na ogólną charakterystykę napędu. Lepsza reakcja silnika spalinowego, jego zdolność do szybszego i efektywniejszego dostarczania mocy, przekłada się na bardziej harmonijną i dynamiczną współpracę z silnikiem elektrycznym. Nawet jeśli bezpośredni przyrost mocy z dolotu dotyczy tylko jednostki V8, całościowe odczucia z przyspieszenia mogą stać się jeszcze bardziej imponujące.  

Co więcej, BMW od lat znane jest z pewnej konserwatywności w deklarowaniu fabrycznej mocy swoich silników, szczególnie w modelach M. Niezależne testy na hamowni często wykazują wartości wyższe niż oficjalne. Przykładowo, firma IND Distribution zmierzyła w BMW G90 M5 aż 696 koni mechanicznych na kołach (AWHP), co przy założeniu około 15% strat w układzie napędowym mogłoby oznaczać nawet 820 KM na wale korbowym. Jeśli rzeczywista moc bazowa jest wyższa, to deklarowany przez Eventuri przyrost na poziomie +14 WHP (koni mechanicznych na kołach) staje się ulepszeniem już i tak potężniejszej jednostki. Oznacza to, że procentowy wpływ na odczucia z jazdy może być jeszcze większy, niż sugerowałyby liczby w odniesieniu do oficjalnych danych BMW. W tym artykule zagłębimy się w to, jak karbonowy układ dolotowy Eventuri transformuje doświadczenie posiadania i prowadzenia nowego BMW M5.  

2. Dlaczego Fabryczny Dolot to Dopiero Początek Drogi do Perfekcji?

Producenci samochodów, nawet tych z najwyższej półki osiągów, jak BMW M, przy projektowaniu seryjnych komponentów muszą godzić się na pewne kompromisy. Jak słusznie zauważono, fabryczny układ dolotowy w większości samochodów sportowych jest wynikiem balansu między wydajnością, normami emisji spalin a kosztami produkcji. Chociaż spełnia on swoje zadanie w codziennym użytkowaniu, dla entuzjasty poszukującego bezkompromisowych doznań i maksymalnych osiągów, zawsze istnieje pole do poprawy.  

Typowe ograniczenia seryjnych układów dolotowych wynikają z kilku czynników. Po pierwsze, materiały – często są to tworzywa sztuczne, które, jak wskazuje praktyka, z czasem mogą stawać się kruche i pękać pod wpływem nieustannych cykli cieplnych generowanych przez potężny silnik. Włókno węglowe, stosowane przez Eventuri, jest pod tym względem znacznie bardziej odporne i trwałe. Po drugie, konstrukcja fabrycznych dolotów jest często podporządkowana minimalizacji hałasu pracy silnika oraz optymalizacji kosztów produkcji, a niekoniecznie zapewnieniu absolutnie swobodnego przepływu powietrza. Może to prowadzić do powstawania restrykcji, które "dławią" silnik, szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych lub po przeprowadzeniu modyfikacji zwiększających zapotrzebowanie jednostki napędowej na powietrze.  

Silnik S68 w BMW M5 G90/G99, mimo swojej fabrycznej potęgi, posiada zatem ukryty potencjał, który czeka na uwolnienie. Optymalizacja układu dolotowego jest jednym z kluczowych kroków w tym kierunku. Dla kierowcy, który pragnie czegoś więcej niż standard, dla którego liczy się każdy niuans w reakcji silnika i każdy decybel rasowego dźwięku, fabryczny dolot to jedynie punkt wyjścia, solidna baza do dalszych ulepszeń.

Inwestycja w karbonowy układ dolotowy Eventuri to nie tylko kwestia natychmiastowej poprawy osiągów, ale również dbałość o długoterminową niezawodność. Wspomniana wcześniej degradacja fabrycznych, plastikowych komponentów oznacza, że ich wydajność i integralność mogą z czasem spadać. Wymiana na system wykonany z włókna węglowego pre-preg to działanie prewencyjne, zapewniające stałą, wysoką wydajność przez długie lata eksploatacji, nawet w ekstremalnych warunkach. Co więcej, jeśli właściciel BMW M5 planuje dalsze modyfikacje, takie jak tuning elektronicznej jednostki sterującej (ECU) czy instalacja sportowego układu wydechowego , fabryczny układ dolotowy bardzo szybko może stać się "wąskim gardłem", ograniczającym potencjał tych ulepszeń. Ulepszony dolot Eventuri, oferujący znacznie większy przepływ powietrza , zapewnia odpowiednią "przepustowość" dla dalszego wzrostu mocy, czyniąc go fundamentalną modyfikacją dla każdego poważniejszego projektu tuningowego.  

3. Eventuri: Inżynieryjna Doskonałość dla Twojego BMW M5 (Kod Produktu: EVE-G9X-CF-INT)

3.1. Filozofia Eventuri: "The Art of Airflow" – Sztuka Przepływu Powietrza

Eventuri to marka, która narodziła się z pasji i potrzeby doskonałości. Założona przez zespół inżynierów i entuzjastów motoryzacji, z bogatym doświadczeniem zdobytym w dziedzinach tak wymagających jak aeronautyka i profesjonalny tuning, firma od początku postawiła sobie za cel ustanawianie nowych standardów w projektowaniu i technologii układów dolotowych. Ich misja jest jasna: tworzyć systemy, które dostarczają rzeczywiste, mierzalne przyrosty mocy i momentu obrotowego. Co istotne, Eventuri nie opiera swoich deklaracji na pustych obietnicach, lecz na solidnych dowodach – każdy projekt jest wynikiem dogłębnych badań, analiz CFD (obliczeniowej mechaniki płynów), testów wolumetrycznego przepływu powietrza, pomiarów temperatury i rygorystycznych testów na hamowni. Firma szczyci się transparentnością, chętnie dzieląc się informacjami z procesu badawczo-rozwojowego, aby pokazać, jak wiele pracy i zaangażowania wkłada w każdy produkt. Jak sami twórcy przyznają, po latach rozczarowań produktami konkurencji, które rzadko spełniały szumne zapowiedzi, postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i "napisać książkę od nowa".  

Ta dbałość o szczegóły jest widoczna na każdym etapie – od koncepcji, przez dobór najlepszych materiałów (nawet najmniejsze śrubki i mocowania są starannie selekcjonowane), aż po finalne wykonanie. Takie podejście, wymagające znacznych inwestycji w wiedzę, czas i specjalistyczny sprzęt, jest znaczącym wyróżnikiem na tle wielu firm tuningowych oferujących produkty o wątpliwej jakości i niepotwierdzonych obietnicach. Dla świadomego klienta, poszukującego produktu premium, filozofia Eventuri jest gwarancją, że cena odzwierciedla zaawansowanie technologiczne i pewność działania. To nie jest zakup "kawałka karbonu", lecz inwestycja w inżynierię na najwyższym poziomie. Nic więc dziwnego, że to bezkompromisowe dążenie do doskonałości przyniosło Eventuri globalne uznanie i status wiodącego producenta wysokowydajnych układów dolotowych , co dodatkowo potwierdza, że ich podejście jest skuteczne i doceniane przez najbardziej wymagających użytkowników na całym świecie.  

3.2. Kluczowe Technologie Układu Dolotowego Eventuri dla M5 G90/G99 (S68)

Układ dolotowy Eventuri dla najnowszych BMW M5 G90 i G99 z silnikiem S68 to kwintesencja filozofii marki, łącząca w sobie zaawansowane technologie i materiały w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności.

3.2.1. Opatentowane Obudowy Filtra Venturiego: Serce Systemu

Centralnym elementem każdego układu dolotowego Eventuri są opatentowane obudowy filtrów, zaprojektowane w oparciu o efekt Venturiego. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, często ograniczających się do stożkowego filtra osłoniętego tarczą termiczną, Eventuri stosuje unikalną konstrukcję z odwróconym stożkiem filtra umieszczonym w specjalnie wyprofilowanej karbonowej obudowie. Jej gładko zwężająca się geometria powoduje przyspieszenie przepływu powietrza, jednocześnie utrzymując jego laminarność (uporządkowany, warstwowy charakter). Redukuje to turbulencje i opory na wlocie do turbosprężarek, pozwalając im pracować znacznie wydajniej. Skutkiem jest mniejsze obciążenie zaworów upustowych (wastegate), co przekłada się na szybszą reakcję silnika i bardziej dynamiczne budowanie mocy. Ta opatentowana technologia to fundamentalna różnica w porównaniu do prostszych rozwiązań i stanowi dowód na zaawansowanie inżynieryjne Eventuri – klient płaci za realną, aerodynamiczną optymalizację, a nie tylko za estetykę.  

3.2.2. Podwójne Kanały Dolotowe z Włókna Węglowego: Inteligentne Doprowadzanie Zimnego Powietrza

Aby zapewnić silnikowi S68 stały dopływ chłodnego, gęstego powietrza, system Eventuri dla M5 G90/G99 wykorzystuje innowacyjne, podwójne kanały dolotowe dla każdego z filtrów. Pierwszy wlot czerpie powietrze z oryginalnych, fabrycznych kanałów zlokalizowanych w okolicach zderzaka i reflektorów. Jednakże, inżynierowie Eventuri zidentyfikowali, że samo poleganie na tych punktach, w połączeniu z większymi obudowami filtrów, mogłoby prowadzić do niepożądanego spadku ciśnienia z powodu ograniczonej geometrii przepływu. Aby rozwiązać ten problem, zaprojektowano drugi, dodatkowy wlot dla każdego kanału. Te drugorzędne otwory zostały strategicznie umieszczone w górnej części, w pobliżu krawędzi maski, gdzie panuje niższa temperatura i ciśnienie, zapewniając dostęp do "strefy konsekwentnie chłodnego powietrza w komorze silnika". Taka konfiguracja z dwoma źródłami zasilania minimalizuje spadki ciśnienia w systemie i maksymalizuje efektywność dopływu chłodnego powietrza do turbosprężarek. Dodatkowym, aczkolwiek bardzo pożądanym przez entuzjastów efektem, jest wzmocnienie słyszalności pracy turbosprężarek (charakterystycznego "świstu") w kabinie, co dodaje sportowych wrażeń z jazdy.  

3.2.3. Uszczelniony System i Walka z Niszczącym Moc Zjawiskiem "Heat Soak"

Kluczowym aspektem dla utrzymania wysokiej wydajności, szczególnie w mocnych silnikach turbodoładowanych jak S68, jest walka ze zjawiskiem "heat soak". Polega ono na absorpcji ciepła z rozgrzanej komory silnika przez elementy układu dolotowego, co prowadzi do podgrzania zasysanego powietrza, spadku jego gęstości i w konsekwencji – utraty mocy. Aby temu zapobiec, cały system Eventuri jest w pełni uszczelniony, co skutecznie blokuje dostęp gorącego powietrza z komory silnika do filtrów. Zastosowanie włókna węglowego, które charakteryzuje się niską przewodnością cieplną, oraz potencjalnie dodatkowych osłon termicznych (w niektórych modelach Eventuri stosuje osłony wyłożone złotem dla maksymalnej izolacji ), dodatkowo minimalizuje absorpcję ciepła. Dzięki temu, dolot Eventuri zapewnia stabilne przyrosty mocy, niezależnie od warunków – czy samochód porusza się w gęstym ruchu miejskim, czy jest intensywnie użytkowany na torze wyścigowym. Korzyści z instalacji systemu nie są więc chwilowe, lecz utrzymują się podczas dynamicznej jazdy i w wysokich temperaturach otoczenia, co jest kluczowe dla prawdziwych entuzjastów wydajności.  

3.2.4. Zwiększona Średnica Przepływu: Więcej Powietrza dla Spragnionych Turbin

Eventuri nie poprzestaje na poprawie jakości przepływu powietrza (jego laminarności); równie istotne jest zapewnienie odpowiedniej jego ilości. W układzie dolotowym dla BMW M5 G90/G99, przekrój wewnętrzny rur dolotowych w newralgicznym miejscu, gdzie przechodzą one przez rozpórki kielichów amortyzatorów, został zwiększony aż o 31% w porównaniu do systemu seryjnego. Konkretne liczby mówią same za siebie: seryjny airbox oferuje w tym miejscu przekrój 6487 mm², podczas gdy system Eventuri dysponuje przekrojem 8497 mm². Ta znacząca różnica, w połączeniu z eliminacją fabrycznej, często pokręconej i restrykcyjnej gumowej rury między obudową filtra a wlotami do turbosprężarek , na rzecz zintegrowanych, gładkich rur karbonowych, usuwa kluczowe "wąskie gardło" w seryjnym układzie. Większa średnica i objętość redukują opory przepływu, ułatwiając turbosprężarkom "oddychanie" i umożliwiając im szybsze budowanie ciśnienia doładowania.  

3.2.5. Filtry Powietrza Eventuri Generacji 2: Maksymalna Filtracja, Minimalne Ograniczenia

Integralną częścią każdego systemu Eventuri są specjalnie zaprojektowane filtry powietrza, w tym przypadku najnowszej, drugiej generacji (Gen 2). Nie są to przypadkowe komponenty "z półki", lecz elementy "szyte na miarę" ("bespoke"), zoptymalizowane pod kątem maksymalnej powierzchni filtracyjnej przy jednoczesnym zachowaniu minimalnego oporu przepływu. Ich kształt i konstrukcja są precyzyjnie dobrane tak, aby idealnie współpracować z opatentowanymi obudowami Venturiego, maksymalizując ich efektywność i zapewniając silnikowi S68 stały dopływ czystego powietrza bez niepotrzebnych restrykcji. To holistyczne podejście do projektowania, gdzie każdy element systemu jest starannie dopasowany do pozostałych, świadczy o inżynieryjnym kunszcie Eventuri.  

4. Mierzalne Rezultaty: Co Mówią Wykresy z Hamowni?

Obietnice poprawy osiągów muszą znaleźć potwierdzenie w twardych danych. Eventuri podchodzi do tego tematu bardzo poważnie, opierając swoje deklaracje na wynikach niezależnych testów przeprowadzonych na hamowni podwoziowej. Dla układu dolotowego dedykowanego BMW M5 G90/G99 z silnikiem S68, udokumentowane przyrosty to +14 koni mechanicznych na kołach (WHP) oraz +11 stopofuntów momentu obrotowego na kołach (WTQ), co przekłada się na około +15 Nm. Podkreślenie, że są to wartości zmierzone "na kołach" jest istotne, gdyż lepiej odzwierciedlają one realne zmiany odczuwalne przez kierowcę, uwzględniając straty w układzie napędowym.  

Co równie ważne, przyrosty te nie są obserwowane jedynie w punkcie mocy maksymalnej, lecz rozkładają się konsekwentnie w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Oznacza to nie tylko wyższą moc szczytową, ale przede wszystkim lepszą elastyczność i dostępność mocy w każdej chwili. Niezależne testy, przeprowadzone między innymi przez renomowany warsztat MSL Performance, dodatkowo uwiarygadniają te wyniki.  

Analiza danych z hamowni wykazała również, że dzięki wyższej efektywności układu dolotowego Eventuri, turbosprężarki osiągają maksymalne ciśnienie doładowania wcześniej i przy niższym obciążeniu zaworów upustowych (wastegate). Jest to bezpośredni dowód na zmniejszenie oporów w układzie dolotowym i bardziej efektywną pracę turbin. Warto odnotować, że wspomniane przyrosty uzyskano pomimo faktu, iż podczas testów systemu Eventuri temperatura w pomieszczeniu hamowni była wyższa niż podczas testów układu seryjnego. Sugeruje to, że w optymalnych, chłodniejszych warunkach, potencjał systemu Eventuri mógłby być jeszcze większy. Biorąc pod uwagę wspomnianą wcześniej tendencję BMW do niedoszacowywania fabrycznej mocy oraz fakt przeprowadzenia testów Eventuri w mniej korzystnych warunkach temperaturowych, rzeczywiste odczuwalne przyrosty mogą być nawet bardziej znaczące, niż sugerują opublikowane liczby.  

Niższe obciążenie zaworów wastegate, wynikające z efektywniejszego napełniania cylindrów, może również nieść ze sobą dodatkową, długoterminową korzyść. Mniejsze obciążenie i bardziej efektywna praca turbosprężarek teoretycznie mogą przyczynić się do ich dłuższej żywotności, minimalizując zużycie i naprężenia termiczne. Chociaż nie jest to główny argument sprzedażowy, stanowi logiczną konsekwencję poprawy efektywności przepływu.

Poniższa tabela przedstawia syntetyczne porównanie kluczowych cech seryjnego układu dolotowego BMW M5 G90/G99 (S68) z systemem Eventuri:

Tabela: Porównanie Wydajności: Dolot Seryjny vs. Eventuri dla BMW M5 G90/G99 (S68)

Cecha Układ Seryjny BMW Układ Dolotowy Eventuri
Materiał Główny Tworzywo sztuczne Włókno węglowe Pre-Preg
Zasada Konstrukcji Filtra Standardowy panel/stożek w obudowie Opatentowana Obudowa Venturi z odwróconym filtrem stożkowym
System Doprowadzania Powietrza Głównie pojedynczy wlot OEM Podwójne kanały z dodatkowym wlotem czerpiącym chłodne powietrze spod krawędzi maski
Uszczelnienie Systemu Standardowe Pełne uszczelnienie izolujące od gorącego powietrza w komorze silnika
Przekrój Wewnętrzny Rury Dolotowej przy Rozpórce (mm²) 6487 mm² 8497 mm² (wzrost o 31%)
Przyrost Mocy (WHP) (Testy na hamowni) 0 (referencyjny) +14 WHP
Przyrost Momentu Obr. (WTQ) (Testy na hamowni) 0 (referencyjny) +11 WTQ (ok. +15 Nm)
Charakterystyka Przepływu Standardowy, potencjalnie turbulentny Zoptymalizowany, laminarny dzięki konstrukcji Venturi
Reakcja na Przepustnicę Standardowa Wyostrzona, bardziej bezpośrednia
Dźwięk Indukcyjny Stłumiony, podporządkowany komfortowi Wzmocniony, sportowy, z wyraźnym dźwiękiem zasysanego powietrza i pracy turbin
 

5. Więcej Niż Konie Mechaniczne: Dźwięk i Codzienne Wrażenia z Jazdy

Karbonowy układ dolotowy Eventuri dla BMW M5 G90/G99 to znacznie więcej niż tylko liczby na wykresie z hamowni. To modyfikacja, która transformuje subiektywne odczucia z prowadzenia, angażując zmysły kierowcy na zupełnie nowym poziomie. Jednym z najczęściej podkreślanych efektów jest wyostrzona reakcja na gaz. Samochód staje się bardziej bezpośredni, niemal czytając w myślach kierowcy i chętniej reagując na każde, nawet najmniejsze muśnięcie pedału przyspieszenia. Znika jakakolwiek pozorna ociężałość, a potężny silnik S68 zdaje się być jeszcze bardziej czujny i gotowy do działania.  

Ta poprawiona responsywność bezpośrednio przekłada się na lepsze przyspieszenie i odczuwalnie większą chęć do wkręcania się na obroty. M5 z dolotem Eventuri ciągnie znacznie energiczniej, z niezachwianą siłą, aż do samego czerwonego pola na obrotomierzu. To uczucie nieprzerwanego naporu siły wciskającej w fotel jest uzależniające i potęguje sportowy charakter tego niezwykłego pojazdu.  

Jednak dla wielu entuzjastów, równie ważnym, jeśli nie ważniejszym aspektem modyfikacji jest niezapomniana ścieżka dźwiękowa. I tutaj Eventuri również nie zawodzi. Montaż karbonowego układu dolotowego uwalnia prawdziwie rasowy gang silnika V8 biturbo. Dźwięk zasysanego powietrza staje się głębszy, bardziej agresywny i donośny, a charakterystyczny świst pracujących turbosprężarek (tzw. "turbo spool") jest znacznie wyraźniej słyszalny, stając się muzyką dla uszu każdego miłośnika motoryzacji. Użytkownicy systemów Eventuri często podkreślają, że sam dźwięk jest wart ceny zakupu, a wrażenia akustyczne podczas przyspieszania są niezwykle satysfakcjonujące. Co istotne, ten bardziej wyrazisty i sportowy charakter dźwiękowy jest najbardziej odczuwalny podczas dynamicznej jazdy i przyspieszania, nie stając się jednocześnie uciążliwym czy męczącym podczas spokojnej, codziennej eksploatacji.  

Ta transformacja wrażeń z jazdy ma głębsze podłoże. Lepsza reakcja na gaz i bardziej komunikatywny, bogatszy dźwięk silnika sprawiają, że kierowca czuje się znacznie bardziej połączony z maszyną. Każda komenda wydana prawą stopą spotyka się z natychmiastową odpowiedzią, a uszy otrzymują znacznie więcej informacji o tym, co dzieje się pod maską. Te elementy razem – natychmiastowa reakcja i bogatsza informacja sensoryczna – prowadzą do poczucia większej kontroli i głębszego zaangażowania w proces prowadzenia pojazdu. To właśnie esencja "radości z jazdy", tak charakterystyczna dla samochodów BMW M, wyniesiona na jeszcze wyższy poziom.  

6. Majstersztyk z Włókna Węglowego: Estetyka i Jakość Wykonania Eventuri

Układ dolotowy Eventuri dla BMW M5 G90/G99 to nie tylko inżynieria ukierunkowana na osiągi, ale również prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. Wizualny aspekt tego systemu jest równie imponujący co jego parametry techniczne. Wykonany w 100% z najwyższej jakości włókna węglowego pre-preg, dostępny jest w dwóch wariantach wykończenia – eleganckim połysku lub dyskretnym, sportowym macie. Niezależnie od wyboru, perfekcyjny splot włókien węglowych i precyzja wykonania każdego elementu robią piorunujące wrażenie.  

Montaż dolotu Eventuri to zatem nie tylko poprawa osiągów i doznań akustycznych, ale także znaczące podniesienie estetyki komory silnika. Fabryczne, często plastikowe elementy ustępują miejsca pięknie uformowanym, lśniącym lub matowym komponentom karbonowym, które transformują przestrzeń pod maską w prawdziwą galerię sztuki inżynierskiej. Dla wielu właścicieli, możliwość otwarcia maski i zaprezentowania tak kunsztownie wykonanego systemu jest powodem do dumy i elementem budującym prestiż posiadania unikalnie zmodyfikowanego pojazdu.  

Kompletny zestaw Eventuri dla BMW M5 G90/G99 (S68) obejmuje następujące, starannie zaprojektowane komponenty :  

  • 2 x Karbonowe obudowy filtrów Venturiego ze zintegrowanymi rurami dolotowymi
  • 2 x Karbonowe, podwójne kanały doprowadzające powietrze
  • 2 x Wysokoprzepływowe filtry powietrza Eventuri Generacji 2
  • 2 x Aluminiowe kołnierze wlotowe (tzw. "inlet cowls")
  • Precyzyjnie obrabiane CNC elementy montażowe oraz wsporniki wykonane ze stali nierdzewnej
  • Wysokiej jakości silikonowe łączniki oraz opaski zaciskowe o specyfikacji OEM

Każdy z tych elementów świadczy o bezkompromisowym podejściu Eventuri do jakości i dbałości o detale. Precyzja wykonania gwarantuje idealne dopasowanie do modeli BMW M5 G90 i G99 (produkowanych od 2024 roku wzwyż) , co przekłada się na bezproblemowy montaż i nienaganną pracę całego systemu. Posiadanie tak zaawansowanej i estetycznej modyfikacji może również pozytywnie wpłynąć na postrzeganie wartości pojazdu na rynku wtórnym, szczególnie wśród innych entuzjastów marki, którzy docenią inwestycję w komponenty najwyższej klasy.  

7. Montaż i Kompatybilność

Karbonowy układ dolotowy Eventuri został precyzyjnie zaprojektowany i jest w pełni dedykowany najnowszym modelom BMW M5: G90 Limuzyna (produkowanym od 2024 roku) oraz G99 M5 Touring (również od 2024 roku), wyposażonym w innowacyjny silnik S68. System jest wynikiem szczegółowych prac projektowych, co gwarantuje jego idealne dopasowanie do fabrycznych punktów montażowych (tzw. "direct fitment"). Oznacza to, że instalacja nie wymaga żadnych dodatkowych, inwazyjnych modyfikacji pojazdu. Co istotne, produkt jest kompatybilny zarówno z wersjami z kierownicą po lewej stronie (LHD), jak i po prawej stronie (RHD), co czyni go uniwersalnym rozwiązaniem dla właścicieli M5 na całym świecie.  

Chociaż system Eventuri został zaprojektowany z myślą o możliwie prostym montażu, a jego charakter "plug and play" (względny, biorąc pod uwagę precyzję komponentów) i "bolt-on" minimalizuje ryzyko komplikacji, zaleca się powierzenie instalacji profesjonalistom. Doświadczony warsztat, taki jak Kitsune Performance lub inny specjalistyczny serwis znający specyfikę pojazdów BMW M, zapewni prawidłowy i bezpieczny montaż, co jest kluczowe dla optymalnego działania tak zaawansowanego komponentu. Fakt, że modyfikacja jest w pełni odwracalna , stanowi dodatkowy atut, szczególnie dla właścicieli nowych pojazdów, którzy mogą cenić sobie możliwość powrotu do specyfikacji fabrycznej bez pozostawiania śladów ingerencji.  

Dla łatwej identyfikacji produktu i zamówienia odpowiedniej wersji, Eventuri stosuje następujące kody produktowe: EVE-G9X-CF-INT dla wersji z wykończeniem karbonu na wysoki połysk (Gloss) oraz EVE-G9X-CFM-INT dla wersji z wykończeniem matowym (Matte).  

8. Podsumowanie: Zainwestuj w Perfekcję dla Swojego M5 z Kitsune Performance

Decyzja o modyfikacji tak doskonałego samochodu jak najnowsze BMW M5 G90/G99 wymaga wyboru komponentów, które nie tylko dorównają jego klasie, ale ją podniosą. Karbonowy układ dolotowy Eventuri jest bez wątpienia jednym z takich elementów, reprezentując szczyt inżynierii i designu w dziedzinie aftermarketowych systemów dolotowych.

Podsumowując, kluczowe korzyści płynące z instalacji tego wyjątkowego systemu to:

  • Mierzalny wzrost mocy i momentu obrotowego: Potwierdzone na hamowni przyrosty rzędu +14 koni mechanicznych na kołach (WHP) i +15 Nm momentu obrotowego na kołach (WTQ) w całym zakresie obrotów.
  • Znacząco lepsza reakcja na gaz: Samochód staje się bardziej bezpośredni, zrywając się do działania przy najmniejszym ruchu pedału przyspieszenia.
  • Niesamowita ścieżka dźwiękowa: Głębszy, bardziej rasowy i sportowy gang silnika V8 oraz wyraźnie słyszalny, uzależniający świst turbosprężarek.
  • Najwyższa jakość wykonania i estetyka: Perfekcyjnie wykonane elementy z włókna węglowego pre-preg, które transformują komorę silnika w dzieło sztuki.
  • Zaawansowana inżynieria: Opatentowana technologia obudów Venturiego, podwójne kanały dolotowe i w pełni uszczelniony system gwarantujący optymalny przepływ chłodnego powietrza i minimalizację zjawiska "heat soak".

Układ dolotowy Eventuri to najlepszy wybór dla wymagających właścicieli BMW M5 G90/G99, którzy nie akceptują kompromisów i pragną wydobyć ze swojego samochodu absolutne maksimum potencjału oraz emocji. To inwestycja, która procentuje na każdym kilometrze, dostarczając niezapomnianych wrażeń z jazdy. Wybierając Eventuri, wybierasz produkt, który wzmacnia każdy aspekt filozofii BMW M – osiągi, technologię i czyste emocje, czyniąc Twoje M5 jeszcze bardziej "M". Co więcej, instalacja tak specjalistycznego i wysokiej klasy komponentu jest również pewnego rodzaju deklaracją statusu, pasji do motoryzacji i dbałości o detale, które wyróżnią Twój samochód na tle seryjnych modeli.  

Kitsune Performance, jako zaufany dostawca najwyższej klasy części tuningowych, z dumą oferuje oryginalne układy dolotowe Eventuri, zapewniając swoim klientom dostęp do najlepszych produktów na rynku oraz profesjonalne doradztwo.

9. Wezwanie do Działania (Call to Action)

Gotowy, by uwolnić prawdziwie bestialski potencjał swojego BMW M5 G90/G99 z potężnym silnikiem S68? Nie czekaj! Podnieś poprzeczkę osiągów i estetyki na najwyższy poziom.

Kliknij tutaj, aby zamówić oryginalny karbonowy układ dolotowy Eventuri dla BMW M5 G90/G99 (S68) w Kitsune Performance: (https://kitsune-performance.pl/products/eventuri-dolot-karbonowy-do-bmw-m5-g90-g99-s68?srsltid=AfmBOorPP3SWEkBb9rk8AOF6epmGoq-23PYYBhvV6lVjoU2YlcPol_9l)

Poczuj różnicę, która zapiera dech w piersiach – od pierwszego wciśnięcia pedału gazu, po każdy zachwycony wzrok rzucony pod maskę Twojego M5. System dostępny jest w wykończeniu włókna węglowego na wysoki połysk (Gloss Carbon Fibre) lub w eleganckim macie (Matte Carbon Fibre) , aby idealnie dopasować się do Twojego stylu.  

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy w doborze idealnych komponentów dla swojego BMW? Skontaktuj się z ekspertami Kitsune Performance – z pasją podzielimy się naszą wiedzą i pomożemy Ci podjąć najlepszą decyzję.

Twój M5 zasługuje na to, co najlepsze. Zasługuje na Eventuri.

Udostępnij